Gå til indhold

Forbrugervalg 2026

Forbrugervalg i 2026

Interesserer du dig for forsyningsbranchen og den grønne omstilling, kan du nu få indflydelse på hvordan forsyningsområdet skal se ud i fremtiden. 

Fra den 21. oktober til den 21. november kan du stille op som kandidat til  bestyrelserne i FFV Renovation A/S, FFV Vand A/S, FFV Varme A/S og FFV Spildevand A/S. 

Valget gennemføres i februar 2026.  

Mere om valget

Opstillingsperiode:
Man kan registrere sig som kandidat i perioden fra den 21. oktober til den 21. november. 

Offentliggørelse af kandidater: 
Alle kandidater offentliggøres her på hjemmesiden den 1. december 2025. 

Valgperiode: 
Kandidaterne fører valgkamp, og alle forbrugere har mulighed for at stemme. Der kan afgives én stemme pr. husstand, og valget foregår elektronisk. 

Valgresultat: 
Kort tid efter valget offentliggøres de valgte forbrugerrepræsentanter på FFV Energi & Miljø A/S' hjemmeside. De nye bestyrelser går i gang efter afholdt  generalforsamling ultimo maj 2026.

Regler for forbrugervalget

Reglerne for forbrugervalget følge vedtægterne i de respektive selskaber. 

Læs vedtægterne her

Hvordan stemmer du?

Det er vigtigt at du afgiver din stemme til forbrugervalget, så du er med til at bestemme, hvem der varetager dine interesser inden for vand-, varme-, spildevand- og renovationsområdet. Det er især vigtigt, fordi der sker meget på netop de områder nu og i fremtiden. 

Alle registrerede kunder hos FFV, som er forbrugere af enten vand, varme, spildevand eller renovation er stemmeberettigede og kan logge ind på følgende måder (vær opmærksom på; at er du lejer og ikke har et selvstændigt kundeforhold hos FFV, er det udlejer der har stemmeretten): 

  • NemID: Alle registrerede forbrugere hos FFV over 18 år samt virksomheder med folkeregisteradresse i Faaborg-Midtfyn Kommune, er stemmeberettigede, men ikke alle kan logge ind med NemID.
  • AdresseHar du ikke NemID, kan du logge ind med dit kundenummer, som du finder på din seneste regning. For at logge ind med kundenummer, skal du klikke på knappen "adresse" inde på afstemningssiden.
    Aftager du forskellige forsyningsarter, kan du have mere end ét kundenummer. Der er lavet følgende prioritering af, hvilket kundenummer der skal benyttes: 
    1. Vand
    2. Spildevand
    3. Renovation
    3. Varme
    Det vil sige, at aftager du både vand, spildevand og varme, vil du skulle benytte kundenummeret tilhørende vand. Aftager du spildevand og renovation, skal du benytte kundenummer til spildevand. 
  • Stemmekode: Hvis du ikke kan logge ind med NemID, kan du bestille en stemmekode. Dette er kolonihaveejere, erhvervsenheder og personer som er fritaget for NemID. Det er muligt for alle at bestille en stemmekode fra d. 15. februar til d. 21. februar kl. 12.00

Hvis du har problemer med at logge ind eller har spørgsmål, kan du kontakte vores kundeservice på telefon 62 61 16 66 mandag til onsdag: 09.00-15.00, torsdag 09.00-16.00 og fredag: 08.00-12.00